Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Jak wygląda faktyczna awaryjność silników 2.0 TDI 140 k

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Jak wygląda faktyczna awaryjność silników 2.0 TDI 140 k

    Nie mam, pojadę niedługo wymieniać olej do Emidy i przy okazji do kropeck wkodować nawigację i to CH/LH. Będziemy wiedzieć.

  • #2
    [O2] Jak wygląda faktyczna awaryjność silników 2.0 TDI 140 k

    Witam.
    Chciałbym prosić szanownych forumowiczów o opinie na temam w/w silnika.
    Mam okazję kupić taką Oktavkę za 23000 PLN z tym właśnie silnikiem, lecz nasłuchałem się na jego temat samych złych opinii.
    Czy możecie napisać jak to faktycznie jest..?
    Szkoda mi tyle kasy na coś co może zaraz się skończyć i narazić mnie na duże koszty naprawy.

    Komentarz


    • #3
      Nie ma nowoczesnych bezawaryjnych aut. Jeden zajedzie 2.0TDI w 50tyś km a drugi zrobi i 300tyś km.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz


      • #4
        kalel, jesli 8v (BMM np) to bierz, a jesli 16v to juz zalezy jaki rocznik
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz


        • #5
          Rocznik zdaje się 2006.
          Oznaczenia silnika nie znam.
          Szwagier sprowadził na handel, przebieg niby 140 kkm, pełna dokumentacja.

          Komentarz


          • #6
            kalel, jeżeli silnik o oznaczeniu bkd to głównie głowicą trzeba sie martwić, reszta dzielnie znosi trudy, po za tym jest to mocny silnik i małoawaryjny pomijając właśnie głowice aczkolwiek wymiana głowicy to pewnie cos około 2500zł
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz


            • #7
              mam 2.0 BKD seria miała coś 163 KM po czipsie 176 KM

              auto z 2006 roku, kupione w 2009 z przebiegiem 27 kkm. Obecnie 93 kkm (chips zrobiony gdzieś koło 55 kkm) i nic się nie dzieje.

              Olej + filtry wymieniae co 15 kkm, w tym czasie ok 1L na dolewki i wszystko

              Komentarz


              • #8
                Mr0czny, jeszcze wszystko przed tobą :wink: na pierwszy ogień pójdzie klapa gaszenia, już nie długo :P głowica w okolicy 120-140kkm :diabelski_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • #9
                  Panowie,
                  Na tą chwilę nie jestem w stanie zwreyfikować podanych przez Was danych.
                  Postaram się dowiedzieć co i jak i dam znać jak będę znał już szczegóły.
                  Zastanawie mnie jeszcze jedno....
                  Ile będą mnie kosztowały ubezpieczenia (OC, AC) takiego wypasionego auta...?

                  Komentarz


                  • #10
                    piramida,

                    fakt o klapie zapomniałem już wymieniona na poczatku roku...

                    co do głowicy to chyba lepiej wsadzić już BMN'a ...

                    [ Dodano: Wto 06 Lis, 12 21:03 ]
                    jakiego wypasionego

                    mnie wychodzi kolo 3k OC AC

                    Komentarz


                    • #11
                      Mr0czny, to auto Ci leżakuje a nie jezdzi :lol:

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kalel
                        Rocznik zdaje się 2006.
                        Zamieszczone przez kalel
                        na handel, przebieg niby 140 kkm, pełna dokumentacja.
                        Zamieszczone przez kalel
                        Oktavkę za 23000 PLN
                        Ty w to uwierzyłeś napisz jeszcze stan bardzo dobry i będzie komplet za 5 tyś euro

                        Komentarz


                        • #13
                          Kolego ja mam BKD z 2006 r zrobine mam na liczniku 313 tys km i zrobiony program na 187 km i 390 Nm i jestem zadowolony turbina wymieniona przy 220 tys,jak na razie ciesze sie autem i oby tak było dalej autko kupiłem 3 lata temu
                          Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                          obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie w BKD poprzedni właściciel przy 69 kkm. wymienił turbo i sprzedał mi przy przebiegu 71 kkm.
                            Za moich czasów padła dwumasa przy około 88 kkm. Poza tym nic.
                            Niestety nieuczciwa firma pozbawiła mnie auta przy około 95 kkm.
                            Więc co dalej się z nim dzieje - bladego pojęcia nie mam. Ogólnie silnik rewela.
                            Cicho, z butem.
                            Tyle że cena o której piszesz to coś ho ho przesadzona i to bardzo.
                            Coś w stylu "promocja". Chyba że to anglik.
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja mam nalatane 199 tysi z czego 100tysi po chipie i oprocz klapy gaszacej i egra jeszcze nic w niej nie robilem,no fakt przy - 6 ktore nie dawno u nas bylo rano po odpaleniu slychac dwumase,ale po okolo minucie pracy jest cicho.Jak dla mnie silnik rewelka,przed ta octa mialem 1.9 TDI i wg. mnie 2.0 ma lepsza kulture pracy,jest nowszy konstrukcyjnie i przyjemniejszy w uzytkowaniu.Mam swiadomosc tego,ze niedlugo dwumasa i turbo zakonczy zywot,ale mam nadzieje,ze stanie sie to u szczesliwego nowego nabywcy.Mam auto z 2006 r i poki co nie mialem zadnego problemu z glowica (jedynie na poczatku po zakupie potrafil na 15 tys. km wypic z 1 setke plynu chlodniczego) teraz nie bierze nic.Jak butuje to wypije troche oleju,lecz jak jezdze w miare rozsadnie to od wymiany do wymiany nie bierze oleju.spalanie ma dosc spore w miescie okolo 8 litrow mi bierze,ale cos za cos podnioslem lekko moc i tyle sobie pije.

                              Komentarz


                              • #16
                                Mam BKD 2006. Kupiłem w 2008 z 195.000km od prezesa żony. Obecnie mam 254.000.
                                Sprzęgło wymienione po 205.000. Wówczas też robiłem turbinę.
                                Trochę później poleciała klapa gasząca. To tyle z "dużych" napraw.
                                Opis mojego samochodu masz w mojej stopce - mowa tylko o wirusie.
                                Co do kultury BKD - na początku pasowało, jednak dziś w dobie Common Rail, to uważam, że już czas pompowtrysków dawno minął.
                                Zaczynam uważać, że jest dosyć głośnym klekotem jak na 2006 rok.

                                Komentarz


                                • #17
                                  2005r, u mnie poleciała głowica jeszcze w czasie gwarancji i potem dwumasa w DSG przy ~115kkm, niby było fajnie, ale nie wiem czy drugi raz bym się zdecydował

                                  no i sprężarka 2x, ale to mogła być kwestia programu
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ponad dwa lata temu kupiłem O2 z BKD z przebiegiem około 180tys. Przed zakupem była robiona glowica,turbinka,dwumasa i przepływka... Zrobiłem ponad 20tys bez wiekszego problemu.Znikome zuzycie oleju i ogólnie byłem bardzo zadowolony z tego motoru. W okresie zimy zaczeła szwankowac turbinka... Krotkie trasy czesto przy małych predkosciach obrotowych silnika i troche sadzy na łopateczki poszło(kwestia wyczyszczenia..i wszystko chodziło ok...) Wszystko było fajnie do czasu gdy strzelajacy rozrząd zmielił wszystko w głowicy (o szczegółach w poprzednich moich postach....) Wymieniłem cały silnik na BKP....

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      to ja mam takie pytanie, przy jakim przebiegu, co ile kilometrów w BKD wymienia się rozrząd? gdzies slyszałem ze co 90 tys km. czy ktoś może potwierdzić? w ksiązce szukałem ale nie mogłem znaleść :?

                                      a i jeszcze takie pytanko jak jest z tymi silnikami po remoncie głowicy lub wymianie uszczelki? na jak długo pomaga taki zabieg?
                                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                                      (znajdź również na fb)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        rozrzad w BKD powinno sie wymienic co 120 tys km,ja mam kolego nalatane 313 tys i nie mniałem robionej jeszcze głowicy :twisted: jedyne co padło to turbo przy 220 tys i wymiana dwumasy przy 230 tys :diabelski_usmiech
                                        Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                        obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Dachu
                                          rozrzad w BKD powinno sie wymienic co 120 tys km,
                                          a nie co 150tyś ?
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            bo własnie nie wiem juz teraz, szukałem w ksiązce serwisowej i albo nie jest tam napisane albo przeoczyłem. teraz z waszych odpowiedzi nie wiem tez do końca, wiem ze w 1.9 TDI wymienia sie co 120 ale jak jest dokładnie w BKD 2.0? bo 90 tys km? 120 tys km? 150 tys km?

                                            a o uszczelke i głowice nie pytałem dlatego ze bede robił taki zabieg przynajmniej na razie bo jeszcze nie mam zdiagnozowanego ubytku(czeka mnie jeszcze próba cissnieniowa i olejowa), ale z ciekawości na jak długo może to pomóc. ale najbardziej zalezy mi na odpowiedzi na pierwsze moje pytanie a drugie to tak przy okazji, z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
                                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                                            (znajdź również na fb)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              witachu, z tym rozrzadem jestem pewien na 100% ze wymienia sie co 120 tys km,umnie był wymieniany przy 120tys pozniej przy 240 tys teraz mnie czeka przy 360 tys(to juz nie długo) koszt tekiego rozrzadu to okolo 1500 zł z robocizna.
                                              Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                              obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dachu, wielkie dzięki za odpowiedź tylko czy jest to tylko przeliczane co ile kilometrów czy tez na przykład jest tak ze co 120 tyś km lub co pięc lat i tu w zależności co nastąpi pierwsze?
                                                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                                Auto Detailing: Dream Car Studio
                                                (znajdź również na fb)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  witachu, taka jest odpowiedz
                                                  Zamieszczone przez witachu
                                                  co 120 tyś km lub co pięc lat i tu w zależności co nastąpi
                                                  pierwsze
                                                  ale często jest tak ,że mechanicy zalecają wymianę przy 90 tyś.km jeżeli auto te kilometry robi w mieście, korkach itd

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X